Tips om liefdevol van je buikvet af te komen

Herken jij je in één van deze punten?

  1. Het voelt alsof ik aankom als ik alleen al naar koolhydraten kijk!
  2. Ik heb weinig energie na het eten van Koolhydraten.
  3. Ik heb last van ontstekingen, allergieën, hooikoorts etc.
  4. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom maar niet van mijn buikvet, de wel bekende love handles af.

Wist jij dat?
Insulineresistentie is wat jou ervan weerhoudt om van jouw buikvet af te komen. Insulineresistentie houdt in dat de cellen niet goed reageren op het hormoon insuline. Dit veroorzaakt hogere insulineniveaus en hogere bloedsuikerniveaus.

Wat is het gevaar van buikvet?
Insulineresistentie is misschien wel één van de hoofdaanjagers van veel (zo niet de meeste) chronische ziektes van tegenwoordig, ziektes die miljoenen mensen per jaar het leven kosten.
Buikvet verhoogt het risico op ziekten zoals kanker, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten hartziektes, niet-alcoholische leververvetting, PCOS, Alzheimer, kanker en diabetes. Het gevaar zit hem in het witte vet rondom buikholte en organen.

Oplossing: Hoe pak ik dit nu aan?
Hoe kom ik van dat gevaarlijke buikvet af?

Het goede nieuws is dat er een aanzienlijke verbetering kan worden behaald door simpele leefstijlmaatregelen, zoals vet verliezen, gezond voedsel en actief bewegen. Het voorkómen van insulineresistentie kan wel eens één van de allerbeste stappen zijn die je kunt nemen om langer, gezonder en gelukkiger te leven.

Tip

  1. Beperk stress, ga ontspannen en slaap voldoende.
  2. Neem geen snelle suikers/koolhydraten
  3. Beweeg (elke dag minimaal 30 min. En minimaal 3x in de week boven een hartslag van 100).
  4. Stop met roken en drink met mate.
  5. Eet vezelrijk, maar eet niet elke dag brood en tarwe.
  6. Verminder de inname van koezuivel.
  7. Zorg voor voldoende omega 3!
  8. Eet natuurlijk en onbewerkt en combineer elke maaltijd met vezels, eiwitten en goede vetten.

Extra: koud douchen en intermitting fasting (16 uur niet eten) helpt ook bij het verbranden van het slechte witte buikvet.

Tip: Maak zelf crackers, zoals mijn zaden-pittencrackers.

Deze zitten boordevol voedingsstoffen, eiwitten en goede vetten. En ze houden de bloedsuikerspiegel stabiel.

Wil jij hulp of meer informatie? Vraag dan mijn Happy Healthy Checklist aan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *